ik begin te vermoeden dat ik een leesverslaving heb; zijn er anderen die dit herkennen...?

ik verlaat het huis alleen voor nwe boeken en boodschappen, schoonmaken lukt zelden...etc.
echt verslavingsgedrag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Ja dat herken ik. Gelukkig heb ik er overdag geen last van, alleen 's avond voordat ik ga slapen móet ik lezen!

Ik word zenuwachtig als ik een boek bijna uit heb en geen ander 'vers' boek heb. Daarom heb ik altijd een voorraadje boeken die ik nog moet lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja duidelijk herkenbaar, dat begint s'morgens al met de krant.
En dan de vakanties, hele kilo's aan boeken mee en dan de pest in hebben als ik ze net voor de vakantie uit heb.
Want wat lees ik dan die laatste dag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar! Heb het een tijdjes gehad met informatieve boeken over honden. Ik wilde alles weten. Zo'n enorme drang daarnaar toe dat ik alle mogelijke kans aangreep om boeken te kopen en te lezen. Het gaf me ook een goed gevoel als ik weer boeken gekocht had. Gelukkig is het nu wat afgezwakt. Ik ben erachter gekomen dat ik eigenlijk al best veel weet van het onderwerp, en heel veel boeken zeggen eigenlijk ook wel vaak hetzelfde, of juist het tegenover gestelde. Daar werd ik op een gegeven moment wel beetje moe van. Maar ik blijf het geweldig vinden om er veel over te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel herkenbaar. Gelukkig gaat het bij mij in vlagen. Vooral als ik net een nieuw boek heb ofzo.... Dan moet het uit. Tegenwoordig probeer ik lezen als een beloning te zien. Dus eerst een huishoudelijke klus en dan mag ik een uurtje lezen...... of twee....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. heel herkenbaar. Zo had ik eens geen boek meer om te lezen ging ik handleidingen van de televisie en dergelijke lezen, ik snapte er (meestal) niks van, maar ik bleef lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik heb vroeger op de middelbare school gewoon een jaar overgeslagen: vanaf opstaan tot naar bed gaan lezen, ook tijdens de les. De enige keer dat ik in mijn leven voor iets gezakt ben was dat schooljaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef mij een boek, hoe dikker hoe beter en ik trek mij terug in mijzelf. Ik lees 1000 blz achter elkaar uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb dat lang geleden gehad met de verhalen van Agatha Christie.Ik moest en zou ze allemaal kopen en natuurlijk ook dezelfde dag uitlezen.Ik denk dat het er zevenentachtig waren en eentje geschreven onder een schuilnaam (Mallowan, denk ik,de naam van haar echtgenoot).Dezelfde verslaving heb ik ook gehad met Stephen King, en met Patricia Highsmith.
Het is een aangename verslaving en ik wens je dan ook nog heel veel leesplezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik herken dat ook eenmaal dat ik begin te lezen, kan ik niet meer stoppen en dat kan wel wreed ambetant zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet goed, alles waar TE voor staat is een verslaving, TE veel, TE goed, TE weinig, etc.............. Vul zelf maar in. Het is inderdaad niet normaal (wat is normaal) maar je snapt wel wat ik bedoel. Maak een dagschema, b.v. van die tijd tot die tijd ga ik schoonmaken, daarna ga ik boodschappen doen, en vanaf half vijf b.v. mag ik gaan lezen, want dan is alles klaar. Ik wens je succes!